Årsmöte 26 september 2018 en sammanfattning

01 OKT 2018 11:13
Årsmötet beslutade att behålla medlemsavgifterna oförändrade. Till ordförande omvaldes Erik Jonzon på en period av 1 år. Två nya ledamöter valdes in i styrelsen: Marcus Segersvärd (ord) samt Jonas Nilsson (suppl). Ekonomin i balans.
  • Skapad: 01 OKT 2018 11:13

Årsmöte i Fyrisfjädern Badmintonklubb Uppsala - en sammanfattning

Styrelsen har haft 8 ordinarie styrelsemöten under verksamhetsåret.

Föreningen beslutade på årsmötet att ändra namn till Fyrisfjädern Badmintonklubb Uppsala och inte söka återinträde i KFUM.

Styrelsen har fokuserat sitt arbete med att påbörja en genomlysning av det idrottsliga i föreningen. En löpande utmaning är att balansera ekonomin och återinvestera klokt.

Samarbetet med Uppsala Kommun fortsätter gällande Eurocenter och från och med 1 januari 2018 inleddes en ny samarbetsperiod om 4 år.

Föreningen fick även uppdraget att arrangera Lag SM finalen 21 april i IFU Arena under samma helg som Svenska Cupen genomfördes. Publikrekord med drygt 1,400 besökare samt en succé för svensk badminton där ungdomar från hela landet som bjöds på en mycket spännande final mellan Fyrisfjädern och Täby där Täby vann i Golden set. Resultat 3-4 i lagmatchen.

Säsongen avslutas med att huvudtränare Peter Kapetz meddelar att han säger upp sig. En intensiv rekryteringsprocess påbörjas och Styrelsen erbjuder slutligen Rune Svenningsen, Danmark tjänsten som huvudtränare.

Henri Hurskainen har under sin rehabilitering jobbat som tränare/assisterande coach i A-laget och erbjöds i juni ansvar för A-laget inför kommande säsong. Henri har accepterat uppdraget och är dessutom klubbens stöd till yngre landslagsspelare.

Riksidrottsgymnasiet RIG i badminton hade premiär i Uppsala med tre spelare.

En ny hemsida planerades och lanserades under året – målet var bättre mobilanpassning och ett försök att ge medlemsservice baserat på analys av vanliga ord, sökningar. Detta styrde valet av rubriker och innehåll på hemsidan.

Den årliga medlemsundersökningen genomfördes på våren 2018. Generellt set är de som svarar nöjda eller mycket nöjda med föreningen och dess utbud/tjänster.

Det som sticker ut är att ungefär hälften av de svarande har inte besökt föreningens hemsida

Fyrisfjädern AB

En ny Service Centeransvarig har anställts Viivian Jakobs – med lång erfarenhet inom service och restaurang.

Belysningsbyte genomförde under hösten 2017 i hallen och följer den strategi som styrelsen har slagit fast att energioptimera hallens drift – både gällande fjärrvärme men också elförbrukning. Det stora bytet av belysning i hallen har både bidragit med energieffektivisering genom en besparing på ca 38% per månad i elförbrukning totalt och uppskatta -50% gällande belysning. Hallen renoverades under sommarmånaderna gällande målning och sarger.

Kontinuerligt behöver hallen underhållas och löpande underhåll ökar i behov i takt med åldrande hall. Omklädningsrum i de äldre delarna har målats om under sommaren 2018. Identifierat behov av att renovera damernas omklädningsrum.

Val av styrelse

Till ordförande omvaldes Erik Jonzon på ett år samt nyval av två ledamöter. Marcus Segersvärd ordinarie ledamot på två år samt Jonas Nilsson som suppleant på ett år.

Styrelse 2018 2019

Verksamhetsrevisor

• Patrik Gozzi

Beslut

Verksamhetsplan samt budget för 2018/2019 godkändes av årsmötet.

Efterföljande möten som hölls uder kvällen var

• Bolagsstämma i Fyrisfjädern AB
  • Konstituerande styrelsemöte i Fyrisfjädern Badmintonklubb Uppsala

// Tack riktas till alla närvarande